2011年7月12日

細看飛天巡遊模型:小熊維尼夢想號飛船

Tigger: That icky, sticky stuff is only fit for “heffalumps” and “woozles.”
Pooh: You mean elephants and weasels.
Tigger: That’s what I said -- “heffalumps” and “woozles.”
Pooh: Well, what do heffa -- lalla -- What do they do?
Tigger: Oh, nothin’ much. Just steal honey.
Pooh: Steal honey?
Tigger: Yeah, they sure do. I’d better be bouncing along now, chum. Cheerio!


Until, at last… Pooh fell asleep and began to dream.


節錄自《小熊維尼歷險記》(1977)

請大家小心!長鼻怪(Heffalumps)和大臭鼠(Woozles)是一種很狡猾、專偷蜜糖的生物!牠們會以不同姿態、顏色及圖案示人!模型中有8隻長鼻怪和4隻大臭鼠。

小豬、瑞比、貓頭鷹和袋鼠媽媽在長鼻怪熱氣球上向大家揮手;小荳則手持風箏、坐在長鼻怪頭上。



在小熊維尼的夢境裡總會夢到蜜糖,有蜜糖的地方就會有蜜蜂,而蜜蜂會製造蜜糖,而蜜蜂製造蜜糖就是為了被小熊維尼吃。除了蜜糖罐上寫有「HUNNY」外、臭鼠彈出的盒子也寫有「H」、「U」、「N」、「N」及「Y」的字樣。


其實,這也只不過是一隻動作笨拙但可愛小熊所發的白日夢。

你知道嗎?

長鼻怪(Heffalumps)和大臭鼠(Woozles)應是指大象及黃鼠狼。由於跳跳虎把大象及黃鼠狼的英文發音(/'elɪfənt/及/'wi:zl/)錯誤地讀作長鼻怪和大臭鼠(/'hefɑ: lʌmp/及/'wʋzl/),因而令小熊維尼發了一個惡夢。

Reference: "The Many Adventures of Winnie the Pooh" Movie (1977)

沒有留言:

發佈留言